Nie każdy wie, że każdy motocykl po zmianach w układzie dolotowym lub wydechowym należy stroić. Większość uważa, że zrobi się to samo przez fabryczną sondę lambda – nic bardziej mylnego. Fabryczna sonda owszem koryguje dawki na bazie odczytów ze spalin, lecz nie działa w pełnym zakresie otwarcia przepustnicy i obrotów. Dlatego też po zmianie końcówki wydechu, usunięciu katalizatora lub zmianach w dolocie (np. zmianie filtra powietrza na sportowy) należy wystroić silnik. Najlepszą metodą jest strojenie na hamowni, gdyż jest bardzo dokładne i najbardziej bezpieczne. Podczas strojenia mierzymy stosunek powietrza do paliwa w spalinach (AFR) i poprzez zmiany w mapach ECU zmieniamy dawki wartości, które sukcesywnie poprawiają ten wskaźnik generując najwyższy moment i moc przy jednoczesnym poprawieniu żywotności silnika. Należy pamiętać, że strojenie jest to finalny krok w tuningu motocykla, ale jest on niezbędny i daje najlepsze efektu. W zakładce „Realizacje” możecie podejrzeć zmiany przed i po strojeniu – wykresy są najlepszym świadkiem poczynionych zmian. Do strojenia potrzebujemy motocykl na kilka dni, oddajemy go z wykresami przed i po aby można było porównać efekty z innymi sprzętami i pochwalić się znajomym 🙂
Copyright © 2021 mototune.com.pl | Polityka prywatności | Stworzone w ramach atwi.pl