Yamaha Ténéré 700 z 2024 roku – Surowy podróżnik z duszą rajdowca, teraz bez kagańca!
Yamaha Ténéré700 w wersji 2024 to kontynuacja koncepcji prostoty, niezawodności i gotowości do wypraw w każdych warunkach. Zbudowana na sprawdzonej jednostce CP2 o pojemności 689 cm³, oferuje świetną trakcję, charakterystyczną liniową moc i bardzo dobrą kontrolę w terenie. Jednak, jak przystało na motocykl spełniający normy Euro5+, fabryczna konfiguracja tłumi jej potencjał – zwłaszcza w niższym zakresie obrotów oraz przy częściowym otwarciu przepustnicy. Na szczęście, temu problemowi można zaradzić.
Nasze prace nad T700 rozpoczęliśmy od usunięcia korekcji AFR wynikających z działania sondy lambda – co pozwoliło na pełną swobodę w strojeniu. Zoptymalizowaliśmy mapy paliwa oraz zapłonu, poprawiając przebieg momentu obrotowego w całym zakresie obrotów. Zadbaliśmy także o ostrzejszą reakcję na gaz, usuwając opóźnienia w elektronicznym sterowaniu przepustnicą. Motocykl zyskał na elastyczności i dynamice, bez utraty legendarnej niezawodności.
Efekty? Ténéré700 odzyskała świeżość i nerw! Silnik reaguje szybciej, mocniej i płynniej, a jazda – szczególnie na niskich biegach – stała się zdecydowanie przyjemniejsza. Ulepszony środek obrotów pozwala lepiej wyjść z ciasnych zakrętów i lepiej kontrolować motocykl na technicznych odcinkach szutru. Dodatkowe konie i niuty sprawiły, że Tenere nie tylko wygląda bojowo, ale też tak się prowadzi.
Moc na kole: z 61.41 KM → 64.24 KM
Moment na kole: z 64.59 Nm → 71.47 Nm
Moc na wale: 71.47 KM
Moment na wale: 75.09 Nm
Yamaha Ténéré700 po naszej modyfikacji to sprzęt, który naprawdę jedzie tak, jak wygląda – dziko, lekko i z charakterem. Jeśli chcesz wydobyć z niej wszystko, co najlepsze, i poczuć się jak na własnym rajdzie Dakar – zapraszamy! Pokażemy, jak Ténérépowinno się prowadzić! 🏍️🌍🔥
