BMW R 1300 GS z 2024 roku – Rewolucja w świecie adventure, teraz bez kagańca!
BMW R 1300 GS to prawdziwa legenda w nowym, odświeżonym i jeszcze bardziej zaawansowanym wydaniu. Wersja z 2024 roku przynosi gruntowną przebudowę – lżejsza rama, nowy silnik o kompaktowej konstrukcji oraz jeszcze bardziej zaawansowane systemy elektroniczne. Sercem motocykla pozostał charakterystyczny bokser, który teraz generuje 145 KM i 149 Nm momentu obrotowego – przynajmniej na papierze. Bo w rzeczywistości, normy Euro5+ i bardzo agresywne mapy ochronne sprawiają, że GS nie pokazuje pełnego potencjału. Ale od tego jesteśmy my!
Podczas pracy nad R 1300 GS skupiliśmy się na usunięciu zbędnych ograniczeń i przywróceniu silnikowi naturalnego oddechu. Zaczęliśmy od przejęcia kontroli nad mapami zapłonu i paliwa – co pozwoliło nam zoptymalizować przebieg momentu w całym zakresie obrotów. Usunęliśmy fabryczne opóźnienia na przepustnicy, wyeliminowaliśmy „zamulenie” w dolnym zakresie oraz zredukowaliśmy nadmierną ingerencję sondy lambda. Poprawiliśmy też reakcję na manetkę, dzięki czemu silnik lepiej reaguje na każde otwarcie gazu – niezależnie od trybu jazdy.
R 1300 GS nabrał życia! Jednostka napędowa stała się bardziej dynamiczna, a przyspieszenie – zauważalnie mocniejsze i płynniejsze. Lepszy moment w dolnym i średnim zakresie przełożył się na bardziej naturalne prowadzenie i większą kontrolę w terenie. Na trasie motocykl zachowuje się pewnie, ale jednocześnie zyskał więcej sportowego charakteru.
Moc na kole: z 125.18 KM → 138.32 KM
Moment na kole: z 142.70 Nm → 151.69 Nm
Teraz BMW R 1300 GS to nie tylko najnowocześniejszy GS w historii – to również bestia, która w końcu brzmi, reaguje i jedzie tak, jak powinna od początku. Jeśli chcesz uwolnić pełnię jego możliwości i poczuć prawdziwy bokserowy pazur, zapraszamy do nas – my wiemy, jak go obudzić! 🔧🔥🏍️
