Yamaha YZF-R1M to esencja wyścigowej technologii zamkniętej w opakowaniu drogowym. Model RN65 z 2017 roku, z karbonowym body i zaawansowaną elektroniką, to już prawdziwy „statek kosmiczny” na dwóch kołach. Jednak nawet w przypadku tak doskonałych motocykli istnieje przestrzeń do udoskonaleń, szczególnie gdy mówimy o płynności pracy silnika, optymalizacji AFR i poprawie ogólnej dynamiki.
Nasza praca z R1M rozpoczęła się od przeanalizowania zachowania motocykla w dolnym zakresie obrotów oraz przy średnich otwarciach przepustnicy. Jak to często bywa w maszynach strojonych pod normy emisji spalin, fabryczne mapy pozostawiały trochę do życzenia, szczególnie w codziennym użytkowaniu. Precyzyjne strojenie pozwoliło nam nie tylko zwiększyć responsywność silnika, ale również uzyskać liniowy przebieg momentu obrotowego, co jest kluczowe zarówno na torze, jak i w dynamicznej jeździe drogowej.
Kolejnym krokiem było zoptymalizowanie pełnego zakresu mocy. W standardzie R1M dysponuje oszałamiającą mocą, ale dopiero po modyfikacjach można poczuć jej pełen potencjał. Poprawiliśmy nie tylko maksymalne osiągi, ale również sposób ich oddawania. Dzięki czemu motocykl jest teraz jeszcze bardziej przewidywalny i agresywny tam, gdzie trzeba.
Moc na kole: z 159.67 KM → 178.73 KM
Moment na kole: z 109.15 Nm → 116.17 Nm
Moc na wale: 196.16 KM
Moment na wale: 119.49 Nm
Efekt? Yamaha YZF-R1M RN65 to teraz bestia w każdym calu – na torze błyskawiczna, a na drodze płynna i posłuszna. Jeśli marzysz o maszynie, która nie zna kompromisów, ten motocykl w nowej odsłonie po prostu Cię oczaruje. 💨🔥